Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Sub, 22. 9 2018. 12:46

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 30 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2
Autoru Poruka
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 8:51 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Bax je napisao:
NEMOJ ih mesati bez dobrog ispiranja, veca je steta nego kad pomesas ulje, gde na kratke staze, za prvu pomoc i nema stete.


I ovo za ulje je mit od pre 30 godina. Sva moderna ulja moz da mesas kako hoces. Mesanje raznih proizvodjaca ulja istog viskoziteta uopste ne moze da izazove nikakvu, ama bas nikakvu stetu.

Nije bitno da li sipas ulje ovog ili onog, bitna je specifikacija i da je ulje originalno. Uostalom, ja uopste ne patim od toga, i evo vec 230.000km nemam problema. Sipam odredjenu specifikaciju, leti 15w40, zimi 10w40, ne patim od proizvodjaca uopste, redovno menjam filter i ulje - dolivam ulje koje nadjem, a da je original, i da je potrebne specifikacije na kutiji i stvarno nemam problema (s motorom koji je ultra giga osetljiv na sitnice).

Sto se tice antifriza, BAX, aditivi su samo za dugovecnost. Jedni se menjaju na 2 (plavi i zeleni) drugi na 4 godine (crveni). Ako ih pomesas, nista se nece desiti ali imas deo antifriza koji ima kraci rok trajanja pa naravno da ces ga menjati cim saniras kvar, ili trosenje tecnosti. Naravno, svako ce da dolije ono sto mu je unutra, ali nema stete da sipa i ovo drugo.

Sto znaci ti si u pravu kad kazes da ce crveni da manje haba delove u motoru (ostecuje), prosto zato sto ima dodatne aditive koji produzuju vek trajanja (od plavog) - jer plavi izgubi svojsvto nakon 2 godine. Ali nece biti stete nikakve ako se ulije SVEZ plavi u crveni. Vec se samo skracuje vek upotrebe istog i mora se menjati cesce. Na svakoj boci lepo pise za koliko km ili godina je namenjen.

Inace znas li da je antifriz obojen samo zato da bi se razlikovao od ostalih tecnosti? Verovatno ne znas. Eto, sad znas. I da se zna koji je long life koji nije (zavisi od proizvodjaca, OAT je zut recimo negde).

Drugo OAT tehnologija je samo long life tehnologija. Mesanje sa obicnim (ne long life) antifrizom NEMA nikakve nus pojave osim skracenog intervala zamene, sto je nebrojeno puta dokazano.

OAT moze da ima i 200.000km trajnost u odnosu na obicni ali kad ga pomesas, samo se smanjuje interval zamene i nist vise. Motor ne trpi stetu, nikakvu. Naprotiv, dolio si antifriz kad ti je na minimimumu i ima bolje hladjenje. Samo se vodi racuna o kilometrazi za zamenu i to je to.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 9:31 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7066
Lokacija: BG
Antifrizi se u principu mogu mešati ako su iste kategorije. Ukoliko su na bazi EG i klasičnih (ne OAT) aditiva posebno se mogu mešati. Treba voditi računa da li su sa silikatima ili ne. Silikati služe ... ma nije ni bitno za sada. Uglavnom silikati mogu da budu i u "klasičnim" i u "hibridnim" OAT antifrizima. Ako su 2 antifriza, jedan bez a jedan sa silikatima prilikom mešanja doći će do značajnog pada antikorozione zaštite mešavine.
Crveni (Al namenjeni) antifrizi su 99% bez silikata ali i dobar deo klasičnih jer se baš zbog izbegavanja problema sa mešanjem sve više izbegava upotreba silikata (dobro, malo karikirano, stvar je malo složenija)-
Počeo sam da komplikujem.
Ukratko:
1) Mešanje više različitih antifriza je jako loša navika.
2) Mešajte samo one kod kojih je naglašeno da su mešljivi sa drugim.
3) Ne mešajte više od 2 vrste, max. 3. (Setih se vedrog lika koji je držao prodavnicu ulja pa sipao u kola "sve što mu je dopalo ruke" i po 10 odjednom; nije imao problema ali je imao i dosta sreće. Dokazao je da je moguće (ili nije ali nije bio svestan toga) ali ne i da je to preporučljivo). Iako se tek motorna ulja mogu mešati (pod određenim pravilima i uslovima) ipak ne treba preterivati.
4) Boja ne znači vrstu antifriza (Crveni je recimo Paraflu Up koji je iz OAT grupe antifriza).
5) Plavi antifriz (ili zeleni) je ipak bar 98% klasičan i može se mešati sa drugim tako da kod vas ne očekujem velike probleme.
6) Čak i mešanjem antifriza sa i bez silikata nećete na kraći rok uništiti motor niti bitno smanjiti efikasnost na niskim temperaturama, ipak je najbolje što pre (za par meseci maksimalno) zameniti celu tečnost ili konsultovati zvaničan servis
7) Već sam naveo u osnovnom tekstu da čak i OAT AF u slučaju mešanja ne stvaraju taloge (malo diskutabilna tema) i samo skraćuju vek trajanja tečnosti.
8) Dakle nije strašno ali ukoliko niste sigurni da li je sve 100% kompatibilno ipak ne čekajte ni celu godinu več u par nedelja ili meseci planirajte zamenu kompletne rashladne tečnosti. U svakom slučaju najkasnije pre sledeće zime, ali što pre to bolje.
9) U smislu promene, nije neophodno ispiranje hladnjaka ili sistema čak iako menjate tip antifriza. Ovo je dobro iz drugih razloga naročito ukoliko ste sa prethodnim preterali sa intervalom izmene. U smislu dolivanja (do 10% pa čak i 15 ili 20) čak i nekompatibilni antifrizi ne bi trebalo da prave veliki problem jer 3 do 4% konc. je voda, 90 do 95% je EG i do 5% su svi aditivi, a nekompatibilnih je ionako ispod 1% (značajno ispod).
10) Cena rashladnih tečnosti nije tolika da bi rizikovali velike probleme i skupe kvarove. Bolje je zameniti sumljivu mešavinu a još bolje je izbeći. Nemojte se zavaravati čak iako pročitate da ćete mešanjem nekompatibilnih tečnosti moći da vozite i do pola intervala zamene (godinu ili čak dve) bolje to uradite ranije. Ukoliko vam se to desi ne paničite.
Slučaj Miodraga je baš dobar. Bitno je znati šta ste koristili. Pozovite Adeco za više informacija. Čuvajte dakle praznu ambalažu (ali je isperite zbog toksičnosti) neko vreme naročito ako ste mešali AF-e.
Zato nije loše kupiti AF koji se može mešati (ukoliko ne koristite G12+ i slične) pa ako ga nema u prodaji kad vam zatreba kupiti isti takav. Još bolje je kupovati lako raspoložive antifrize (Optima, Galax, FAM, NIS ...) jer ćete ih lako naći (na pumpama ili u prodvnicama; a ionako su među boljim; možete dodati LukOil ovom spisku). Čak i (inače) odličan AF kao što je Valvoline (Coolant Extreme verovatno) može da bude problematičan ako ga ne možete nabaviti u mestu u kome živite ili okoline. Naravno da je bolje da budete na regularnom nivou i mešavini nego ispod min. i jednoj vrsti AF-a.
Pregrevanje motora je uvek veća šteta nego mešanje nekompatibilnih tečnosti. Zato u incidentnim situacijama i manjim curenjima ne oklevajte već leti dodajte demineralizovanu vodu a zimi neki gotovi (50:50) antifriz što približniji vašem.
Nije loše imati listu mešljivih AF-a negde u kolima. Ili je možda preterivanje?


http://www.cannonballforums.rs/forum/vi ... 5&p=737054

Gospodin ima strasno dobre clanke o tecnostima u vozilu, pa ko zeli da sazna vise nek se malo zanima. :)

_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 10:07 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Pa ovo sam i ja rekao. Dakle, skracuje se interval zamene antifriza, jer nemaju svi aditive za "dug" vek, pa treba ranije izmenjati antifriz, ali dolivanje ne steti (bilo koje vrste).


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 10:33 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sre, 08. 10 2003. 11:04
Postovi: 1722
Lokacija: Bajina Basta
@ Cozmo

Pre nego sto napises nesto proveri prvo svoje tvrdnje i nemoj da pises bezveze samo da bi nesto rekao. Nije preporucljivo mesati plave i crvene antifrize. To ne znaci da ce nesto da strada na autu, moze da dodje do reakcije ali najverovatnije nece. Samo ces bezveze upropastiti crveni ako dosipas plavi. Bolje je dosuti OAT nekog drugog proizvodjaca u vec postojeci crveni. Takodje ko vec koristi plavi/zeleni ne treba da dosipa crveni u nadi da ce poboljsati karakteristike svog postojeceg antifriza. Pretrazi malo na netu u cemu su razlike osim u boji. Osnova je ista monoetilen glikol, velika je razlika u aditivima. I pogresno je misljenje da plavi ne moze u motore sa aluminijumskom glavom.
Sto se tice mesanja ulja i tu i jesi i nisi u pravu. Postoje ulja totalno razlicitom osnovom i aditivima a da su iste gradacije odnosno viskoznosti. Tako da i tu mesanje moze da izazove probleme ali u vecini slucajeva nece biti nista.

Evo jedan blog gde ima dosta interesantnih stvari. Zasad samo o motornim uljima.

http://motornaulja.blogspot.com/

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v LPG


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 15:37 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Proucite API/ACEA specifikacije, manite blogove o ulju.

Antifriz:

There are rumors that mixing DEX-COOL with standard green (non-OAT) coolant causes a chemical reaction that produces sludge in the cooling system. According to the DEX-COOL manufacturer, however, "mixing a 'green' [non-OAT] coolant with DEX-COOL reduces the batch's change interval to 2 years or 30,000 miles, but will otherwise cause no damage to the engine."[16]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 15:46 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7066
Lokacija: BG
http://www.shamrockchicago.com/ShellDexCool.html

• compatible with conventional antifreeze. Further dilution of a 50/50 mixture with more than 10% conventional coolant or water will reduce cooling system protection.


Za dati DEXCool antifriz u samoj specifiaciji pise da je kompatbilan sa obicnim antifrizom, ali takodje da ce mu samo 10 posto koncentracije sa obicnim smanjiti njegove osobine.
I sta si onda uradio?

Pored toga za druge antifrize ne pise eksplicitno da su kompatibilni sa klasicnim antifrizima.
Bar ja to nisam procitao u vezi ParafluUp antifriza, sto ne znaci da ne pise...

_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 15:49 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Jao bre, ne razumete nista!

Poenta je da se antifrizi mogu mesati bez ikakvih posledica po motor, ako ZNATE sta ste sipali i prilagodite interval zamene kasnije...

Znaci ako mixujes plavi u crveni, skrati interval zamene jer crveni gubi long life zastitno svojstvo, dakle ne menjas ga za 4, no za 2 godine...

Poenta je sipati to sto imas unutra vec, ali u slucajevima kad nemas (desava se), mozes mesati bez ikakvog straha dal mora ovaj... ili onaj... ili onaj tamo...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 16:02 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7066
Lokacija: BG
A sta cemo sa onim silikatima?

http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/7694/6/1/1/

Stanje hemikalija se ne može izmeriti, pa se zato preporučuje zamena rashladne tečnosti svake dve godine u slučaju da se radi o konvencionalnom antifrizu. U smislu dolivanja, ako se radi o konvencionalnom antifrizu izrađen na bazi etilen, propilen - glikona sa inhibitorima korozije od neorganskih soli (nitrati, nitriti, silikati, fosfati i sl.) možete koristiti antifrize različitih proizvodjača istog kvalitetnog nivoa.
Nove generacije antifriza izrađene su na bazi etilen, propilen-glikola i organskih kiselina i njihovih derivata, imaju oznaku na ambalaži OAT - organic ocid tehnology. Period zamene im je četiri - pet godina i u većini slučajeva ne mogu se mešati sa konvencionalnim antifrizom.

_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 17:39 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Bax je napisao:
Period zamene im je četiri - pet godina i u većini slučajeva ne mogu se mešati sa konvencionalnim antifrizom. [/i]


"There are rumors that mixing DEX-COOL with standard green (non-OAT) coolant causes a chemical reaction that produces sludge in the cooling system. According to the DEX-COOL manufacturer, however, "mixing a 'green' [non-OAT] coolant with DEX-COOL reduces the batch's change interval to 2 years or 30,000 miles, but will otherwise cause no damage to the engine."


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 18:01 
OffLine
Banned

Pridružio se: Čet, 17. 6 2010. 11:47
Postovi: 692
Lokacija: Mostar
A jeste vas dvojica google majstori :lol: :lol:


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 18:20 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned, 24. 4 2005. 10:54
Postovi: 944
Lokacija: Nis
Garaža: Aleko
:lol: :lol: :lol:
U svakom slucaju sada imamo korisne informacije :)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 10 2010. 18:38 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7066
Lokacija: BG
Cozmo je napisao:
Bax je napisao:
Period zamene im je četiri - pet godina i u većini slučajeva ne mogu se mešati sa konvencionalnim antifrizom. [/i]


"There are rumors that mixing DEX-COOL with standard green (non-OAT) coolant causes a chemical reaction that produces sludge in the cooling system. According to the DEX-COOL manufacturer, however, "mixing a 'green' [non-OAT] coolant with DEX-COOL reduces the batch's change interval to 2 years or 30,000 miles, but will otherwise cause no damage to the engine."


Da i ja prekucam svoj posto od iznad :)

Bax je napisao:
http://www.shamrockchicago.com/ShellDexCool.html

• compatible with conventional antifreeze.
Further dilution of a 50/50 mixture with more than 10% conventional coolant or water will reduce cooling system protection.


Za dati DEXCool antifriz u samoj specifiaciji pise da je kompatbilan sa obicnim antifrizom, ali takodje da ce mu samo 10 posto koncentracije sa obicnim smanjiti njegove osobine.
I sta si onda uradio?

Pored toga za druge antifrize ne pise eksplicitno da su kompatibilni sa klasicnim antifrizima.
Bar ja to nisam procitao u vezi ParafluUp antifriza, sto ne znaci da ne pise...


_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 16. 1 2011. 2:20 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 14. 9 2010. 11:07
Postovi: 254
Lokacija: Beograd
Treba da sipa crveni, jer ako sipa plavi, a crveni je unutra, mora da prazni sistem. Bar litar starog bi mu ostalo ako samo istoci


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 24. 5 2018. 23:50 
OffLine
New Member

Pridružio se: Sre, 19. 8 2015. 12:39
Postovi: 3
Доживео сам шок код мајстора. Мењао ми антифриз: испустио стари антифриз, сипао 2 литра новог, и пазите сад ово, вратио онај стари са све прљавштином (није је било баш мало) која је била у посуди!!! Ја згранут, а он ми каже "не брини ништа, опуштено, прљавштина ће испливати на површину". На крају је то што је испливало заиста избацио, међутим, ко ће знати да ли је нешто од прљавштине остало у расхладном систему?! Плус што није 50-50 антифриз-вода, већ је концентрација антифриза много већа...
Шта да радим??


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 27. 5 2018. 19:56 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Istoči to i sipaj novi, nemoj da rizikuješ. A tog majstora ubuduće zaobilazi. Inače, ne mora odnos antifriza i vode da bude striktno 50/50. Ne bi trebalo da bude više vode, a više antifriza sigurno neće smetati.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 30 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs