Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Pet, 19. 12 2014. 5:12

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 45 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3
Autoru Poruka
PostPoslato: Pet, 02. 4 2010. 14:55 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 05. 5 2009. 5:15
Postovi: 6329
Lokacija: Beograd
Garaža: Mercedes C 200 CDI Avantgarde
mlax je napisao:
Cudi me kako niko ne pominje mozda i nabolje ulje koje postoji u prodaji - MOTUL. Posto je Jovon je pitao z TDI motore, to je ulje Motul Specific 5w40. Ja sam u sva auta koja sam imao sipao motul, jer je sveukupno uzevsi zaista najbolje ulje.

Kako si dosao do tog zakljucka? Da je Motul najbolje?
Ja sipam Mobil 1 ESP Formula... Prosle godine 5W-30,sada cu sipati 40...Cena u ovlascenom uvozniku Plattner je 1400 dinara litar...
Inace onaj decko sto je rekao da je servis u ovlascenom za accord 2.0 100e... Drugar bio pre nedelju dana i redovan u Centru S kostao 21.000 ;) -Nebitno za temu,nego sam se sada setio :D

Slika

_________________
Once you have followed the star there is no other car! THE BEST OR NOTHING !
http://www.youtube.com/user/MercedesBenzTV
http://www.vrelegume.rs/test/mercedesove-inovacije/
I moj ce porasti jednog dana :) http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ASRhV1MrZs


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 04. 4 2010. 23:10 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Pon, 22. 2 2010. 18:12
Postovi: 338
KPETEH87 je napisao:
mlax je napisao:
Cudi me kako niko ne pominje mozda i nabolje ulje koje postoji u prodaji - MOTUL. Posto je Jovon je pitao z TDI motore, to je ulje Motul Specific 5w40. Ja sam u sva auta koja sam imao sipao motul, jer je sveukupno uzevsi zaista najbolje ulje.

Kako si dosao do tog zakljucka? Da je Motul najbolje?
Ja sipam Mobil 1 ESP Formula... Prosle godine 5W-30,sada cu sipati 40...Cena u ovlascenom uvozniku Plattner je 1400 dinara litar...
Inace onaj decko sto je rekao da je servis u ovlascenom za accord 2.0 100e... Drugar bio pre nedelju dana i redovan u Centru S kostao 21.000 ;) -Nebitno za temu,nego sam se sada

Pa da budem iskren ne znam. Jednostavno sam to uzimao kao zdravo za gotovo otkako znam za sebe (za voznju). Priznajem da je to malo bez veze, ali nikada u zivotu nisam sreo nikoga ko tvrdi drugacije. Promenio sam desetine majstora, sa raznim markama automobila i nikada nijedan nije osporio trvdnju da je motul najbolji. A mnogi od njih su prodavali druga ulja (mobil, castrol...). Svi pokusaju da mi prodaju njihovo, ali kad cuju da hocu motul, samo se usute i ne pokusavaju vise.
Priznajem da nije neka argumentacija, ali jednostavno iznosim svoje utiske i iskustva


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 10. 4 2010. 21:49 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pon, 22. 9 2008. 21:10
Postovi: 55
Pozzzzz,
Vozim Fabiju I 1.9 TDI 74 kw PD 210.000 km sipao sam Castrol TXT, posto ga sad nema vise presao sam na Castrol Magnetic Profesional B4 5-40 W 505.01 ~ 800 rsd\litra , ako hoces jos bolje i skuplje ulje i imas noviji jaci 2.0;3.0 TDI... onda probaj Castrol EDGE 5-40 W 505.01 ~ 1.100 rsd\litra, kako je MC Gruja vec ranije spomenuo ispostuj VW 505.01 standard, 5-40 W i nemas brige ...
Ulje menjam na 15.000 km i sva 4 filtera . :wink:


Poslednji put menjao Proks dana Sre, 20. 10 2010. 22:01, izmenjena 2 puta

Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 11. 4 2010. 1:05 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 03. 11 2009. 19:18
Postovi: 953
Lokacija: Uganda
Proks je napisao:
Pozzzzz,
Vozim Fabiju I 1.9 TDI 74 kw PD 205.000 km sipao sam i sipam Castrol TXT, posto ga sad nema vise presao sam na Castrol Magnetic Profesional 5-40 W 505.01 ~ 750 rsd\litra , ako hoces jos bolje i skuplje ulje onda probaj Castrol EDGE TD 5-40 W 505.01 ~ 1.100 rsd\litra, kako je neko vec ranije spomenuo ispostuj vw 505.01 standard i nemas brige ...
Ulje menjam na 15.000 km i sva 4 filtera . :wink:


Veoma dobro ulje.

_________________

AUDI FANATIC
Slika
,,Za Bmw se odavno prica da se dosta kvari,dosta vise od Audija i Mercedesa..."


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 26. 8 2010. 14:38 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Ned, 12. 7 2009. 23:28
Postovi: 172
...da ne otvaram novu temu:

Imam VW TDI PD 115ks
trenutno je unutra Mobil Syst S Special V 5W-30 505.01 i treba da ga menjam. Prosle godine su mi to ulje sipali u of. servisu na njihovu preporuku.

Zvao sam servis i oni imaju samo Motul Specific 5w-40 505.01. Verovatno je to ulje i bolje od ovog Mobil-a ali me buni razlika u viskozitetu.

Kapiram da su mi u off servisu sipali 5w-30 jer malo prelazim godisnje (6000-7000), pola toga su kratke gradske relacije 1-2-10km dok se motor jos i ne ugreje, druga polovina ture od ~100km
Ja bi sipao taj Motul...samo me zanima da li ima veze sto posle 5w30 ide 5w40....da li to moze da predstavlja neki problem? Do duse, ja i ne znam koje je ulje sipano pre nego sto sam ga kupio tako da pretpostavljam da oko toga ne bi trebalo da bude problema.

Zanima me i generalno kad se preporucuje 5w30 a kad 5w40?
kakva je praktina razlika

Pozdrav

_________________
VW Bora 1.9TDI


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 26. 8 2010. 14:44 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 05. 5 2009. 5:15
Postovi: 6329
Lokacija: Beograd
Garaža: Mercedes C 200 CDI Avantgarde
NEmas potrebe za tolikim indexom visoke temperature,posto en kod bas skoro nikada ne predje 35 stepeni temperatura,em ti sada ide zima...
5w-30 u svim servisima sipaju u dizel motore... Za moj recimo od mobil-a ide samo 5w30 ESP formula,a postoji isto ESP formula 5w40 i pise da ne sme u moj auto,to jest nije odobreno za moj motor...
Za tvoj jeste,ali bih aj opet isao na neku varijantu 5w-30...
Zasto mislis da je motul bolji od mobil-a?

Inace,5 je index za najnizu temperaturu,moze biti od 0-15 koliko sam ja video za ulje za kola...
Drugi index 40 i 30 ti je za visoku temperaturu... 30 je za negde do 40 stepeni...

_________________
Once you have followed the star there is no other car! THE BEST OR NOTHING !
http://www.youtube.com/user/MercedesBenzTV
http://www.vrelegume.rs/test/mercedesove-inovacije/
I moj ce porasti jednog dana :) http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ASRhV1MrZs


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 26. 8 2010. 14:53 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sub, 07. 11 2009. 17:15
Postovi: 518
@kreten

savetuješ čoveka da sipa ulje koje mu potencijalno može sjebati motor. PD motori MORAJU sipati 505.01 ulje koje je 5w40 viskoziteta. Ima razloga zašto je to tako i dovoljno je malo guglovati i videti, a to što su mu ranije sipali 5w30 je čisto neznanje servisera koje je vrlo često na ovim prostorima. Druga stvar su comon rail motori, ovde je u pitanju pumpa dizna i maltene su napravili posebno ulje samo za taj motor. Ovo ne obuhvata tdi motore pre pumpe dizne koji su koristili rotacionu bosch pumpu.

edit: sad vidim da je njegovo ulje 5w30 a ispunjava 505.01 što će reći da ipak može to da sipa. ranije su najčešće bili 5w40


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 26. 8 2010. 17:26 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Ned, 12. 7 2009. 23:28
Postovi: 172
pa oba su 505.01, i ne razmisljam da sipam ista stonije tog standarda samo ne kapiram kako da procenim sta je bolje mom profilu voznje

Citajuci po internetu vidim da najcesce daju prednost Motul-u nad Mobil-om ili Castrolom. E sad ja zaista nisam strucnjak....navodno je Motul na bazi estra a oni su valjda bolji itd itd.
Ne znam nije mi ni toliko bitno da li je Mobil, Motul, Castrol....vise me zanima da li 5w30 ili 5w40

...i da li ima veze posle ulja jednog viskoziteta sipati ulje drugog.

_________________
VW Bora 1.9TDI


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 14:19 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Ned, 12. 7 2009. 23:28
Postovi: 172
nasao sam negde...

Ovaj Mobil Synt S 5w-30 jeste retko ulje koje je 30 a ispunjava 505.01 (ne znam ni za jedno drugo), Fora je sto je 5w-30 bolje preko zime, kad su temperature nize pa se to ulje lakse "razradjuje" od 5w40. Sad u novije dizele sipaju to 5w30
Tako da mi je bolje da sad sipam taj 5w30 posto ide hladnije vreme

_________________
VW Bora 1.9TDI


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 05. 9 2014. 16:35 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 05. 9 2014. 16:18
Postovi: 1
Garaža: Audi A3
Aj zdravo.
Vozim Audi A3 1.9tdi na prvom servisu sam sipao castrol 5w-40 edge full sinthetic... Za 10.000KM koliko sam presao od sevisa nje nista ulja potrosio(neprimetno)... Znaci nemam nikakvih zamerki ili da nesto nije dobro, za pola godine presao tu kilometrazu, stiskao ga po gasu i to muski, nisam ga stedeo ni malo... To je ulje propisano od proizvodjaca i stvarno takva mu je i cena, preko hiljadu dinara po litri... Sad, cuo sam da ga u Srbiji dosta kopiraju, pa me zanima od strane strucnih lica da li je to stvarno tako i da li je u toj boci stvarno kvalitet ili mi u Srbiji nazalost samo placamo "IME" ?



NEKA JE SVIMA KAO STO JE MENI [smilie=innocent0005.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 03. 11 2014. 13:30 
OffLine
New Member

Pridružio se: Uto, 24. 12 2013. 22:41
Postovi: 14
Garaža: Citroen C3 1.4 Hdi 8v
Castrol-u tj BP-u (koji je vlasnik castrol brenda) se svuda plaća ime, ne samo u Srbiji. Jeste se ordinarno falsifikovao ranije, ali je sada sve teže ući falsifikatorima u trag. Neko bi rekao da sam (neki) proizvođač falsifikuje samog sebe - zato što za različita tržišta obezbeđuje/distribuira različit kvalitet proizvoda koji nosi isto ime.

Castrol nije izuzetak u tome, a pošto različite svetske oblasti zahtevaju različito normirana maziva, to ume da bude donekle i regularno. Ipak, poznato je da je npr. Magnatec bio (a možda još uvek jeste u nekim gradacijama) različito normiran za srednju i zapadnu evropu a za nijansu drugačije za istočnu (i Tursku). Ipak, ta razlika teško da utiče praktično na funkcionalnost motora - i jedino bi mogla da se uoči/detektuje pri laboratorijskim analizama.

Takođe, ulja mejdžorsa (dakle najvećih svetskih kompanija maziva - Mobil, Castrol... ) - se ne proizvode samo u jednoj blendari već u ko zna koliko njih pa je logično da usled različite nafte/baznog_ulja_dobijenog_od_iste kvalitet nije sasvim uniforman.

Ali se kupac oslanja da kada kupi Castrol - malo je toga boljeg što može da kupi za isti novac.


Svom prijatelju koji vozi audi sa tim ili sličnim motorom kažem da mu sipa optimin Magnum, ali neće da me sluša kaže da mu je skupo da daje oko 1000 din za litar kada ima totalovu 5W-40icu za oko 3000 din u pakovanju od 5L. Kad mu kažem da u svoj 1.4 HDi koji je prešao 300,000 km sipam famovo Fenix PSA Energy 5W-30 koje košta bez PDV-a više od 1000 din za litar kaže mi da sam totalno lud. Jedino što mi zvuk motora i potrošnja goriva kažu da nisam, posebno u hladnijim danima.

http://modricaoil.com/wp-content/upload ... AGNUM1.pdf


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 27. 11 2014. 21:02 
OffLine
New Member

Pridružio se: Čet, 08. 5 2014. 14:48
Postovi: 27
Postovani,

treba mi savjet, nedavno sam kupio polovni automobil star 12 godina sa 2.0 turbo dizel motorom (common rail). Iako u servisnoj knizici pise da je preporuceno ulje 5W30 sa API CF4/CF specifikacijama, u originalnim racunima iz ovlastenih servisa vidim da je prakticno od prvog servisa koristeno ulje Castrol 5W40. Prethodni vlasnik je nakon isteka garantnog roka nastavio sipati to isto ulje. Raspitivao sam se zasto je tako i objasnjeno je da je za nas opseg temperatura okoline 5W40 ipak bolje nego 5W30. Sad sam u dilemi, da li da nastavim sipati isto ulje kao i do sada (Castrol Magnatec 5W40) ili da koristim neko 5W30 (npr Elf ili Total)? Motor je presao nekih 110.000 km.
Procitao sam da nije preporucljivo sipati neka skupa ulja tipa castrol edge namijenjena novijim dizel motorima sa DPF/FAP filterima zbog aditiva koji ne prijaju starijim motorima.

Po raznim forumima sa vidio da je dobar izbor Total/Elf ulje zbog povoljnog odnosa kvalteta i cijene. Sta mi vi savjetujete?

Unaprijed hvala


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 28. 11 2014. 12:38 
OffLine
New Member

Pridružio se: Pet, 28. 11 2014. 12:30
Postovi: 6
Sva brendirana motorna ulja danas imaju vrlo slicne karakteristike! Ovo se ne odnosi naravno na domace "brlje" tipa Viskol i ostalo...
Najvaznije je da ulje menjate na max 10.000 km i da ono bude prema specifiokaciji proizvodjaca cime otklanjate svaku dilemu.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 28. 11 2014. 16:23 
OffLine
New Member

Pridružio se: Čet, 08. 5 2014. 14:48
Postovi: 27
Pa da ali evo dileme, preporuka proizvodjaca auta je slijedeca: SAE 5W30, API CF-4 ili CF i to je sve. Danas ima masa proizvodjaca ulja i neki novi standard ACEA koji bi to pokrili plus ova prica ulje za motore sa DPF/FAP ili bez itd. Npr odem na web stranice proizvodjaca i odaberem tip auta i dobijem razlicite preporuke od 0W30 preko 5W30, 5W40 do 10W40. Kako sad odluciti?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Uto, 02. 12 2014. 10:11 
OffLine
New Member

Pridružio se: Ned, 04. 6 2006. 12:32
Postovi: 70
Ako imas FAP/DPF filter, onda idu low SAPS ulja.

Pozdrav


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 45 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs