Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Sub, 22. 9 2018. 12:42

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7723 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 511, 512, 513, 514, 515
Autoru Poruka
PostPoslato: Pet, 11. 12 2015. 13:40 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 07. 12 2007. 23:54
Postovi: 1331
Lokacija: Kraljevo
Pozdrav,

nisam siguran kad sam menjao antifriz zadnji put (pogledaću kasnije beleške), ali mislim da je 5 godina. Koristim G-12 u mom Puntu.

Rashladna tečnost mi stabilno stoji na dva prsta ispod minimuma, a kako sam video čitajući ovaj forum i kod drugih je slična situacija. Svaki put kad dolijem do maksimuma, posle par dana taj "višak" ispari. Ovo radim sa vremena na vreme, ako ništa drugo pre svake zime, da malo "pojačam" staru tečnost.

Pitanje: da li treba da menjam antifriz ove zime ili da i ove godine dolijem po potrebi i osvežim postojeću tečnost? Koliko ide litara antifriza u sistem, ako treba da menjam?

Kočiono ulje nikad nisam menjao za ovih 5 godina, a pitanje je da li je i prethodni vlasnik (Italijan). Pitanje: da li je neophodno menjati ga ili samo da dolijem? Koliko kupiti kočionog ulja, ako treba da se menja?

Stakla mi magle nenormalno s vremena na vreme. Kabinski filter/filter klime je nov, recirkulacija nije uključena, grejanje radi. Pitanje: Šta raditi dalje, šta se dešava?

Sipam proverenu tečnost za stakla (bila 24 h u zamrzivaču), ali u hladna jutra neće da prska. Neće nekad ni posle duže vožnje, kad je ugrejan motorni prostor i creva, ne mogu da provalim o čemu se radi. Takođe i leti, nekad gubi pritisak, pogotovu, ako sam tek krenuo na vožnju, kao da treba da nabije pritisak. Pitanje: Ima li leka ovde i o čemu se radi?

Juče sam morao da dopunjavam akumulator (Exide). Bio je na 63% kapaciteta i počeo da posrće ujutru. magično oko je iz zelene prešlo u crnu boju. Ovlašćeni serviser ga je vratio na 88%. Kad je otvarao ćelije, video je da su beli čepići pomalo crni, da ne kažem nagoreli. Ukazao mi je da postoji moguć problem sa alternatorom i da treba da se pretrese. Pitanje:šta je smilio sa tim, nisam stigao da ga pitam, bio je u gužvi, ali dobaci mi neštao ka da alternator prepunjava, ali nisam siguran?

_________________
+++++++++++++++++++++++++++++++
Sve je dobro, svi me vole, svi mi pomažu!
+++++++++++++++++++++++++++++++


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 11. 12 2015. 14:07 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 27. 10 2003. 12:06
Postovi: 4247
Lokacija: Novi Sad, exVojvodina
Garaža: VW Polo 1,6 TDI
Rashladnu tecnost samo proveri - na kojoj temperaturi se zamrzava (postoji spravica za merenje, u svakom servisu ti to mogu dzabe uraditi, za minut). Moze da traje mnogo duze od tih 5 godina koje spominjes. Mislim da u Punta staje 6 litara.

Za zamagljivanje stakala proveri da li ti ulazi negde vlaga u auto. Najcesce ulazi kroz ventilaciju ako je odvod zapusen liscem i kojekakvim trunjem. Videces ako su ti npr. vlazni tepisi u kolima ali pogledaj odmah odvode (nalaze se u zoni brisaca, ispod vetrobrana, kod pozarnog zida).

Kociona tecnost se po pravilu menja na 2 godine (ali realno to niko ne radi), proveri samo nivo.

Cevcice za pranje vetrobrana ti mozda negde propustaju tecnost, za pocetak proveri sve spojeve (kod posude, sa donje strane haube na prskalicama, ...)

Alternator - proveri (u servisu) struju punjenja. Ako je prejaka "spalice" ti akumulator.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 11. 12 2015. 21:38 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 07. 12 2007. 23:54
Postovi: 1331
Lokacija: Kraljevo
Koliko ja znam, iako bometar (tako se valjda zove meraš antifriza) može da pokazuje nisku temperaturu mržnjenja, da u stvari to nije indikacija da je antifriz dobar, a i može navodno da pokrene proces korozije, ako je odveć star.

Što se tiče one kadice o kojoj pričaš to redovno čačkam :lol: ali ne deluje. Nema barica na patosnicama, takođe.

Cevčice ću pogledati, recimo da otvorim haubu, a drugar da pumpa, da vidim curi li negde. To ti je dobra ideja.

Znam jednog majstora, prezauzet je, ne čeka mise, da li to merenje može da se izvrši uz pomoć nekog uređaja na licu mesta ili ću morati da ostavim auto. Koji parametri su poželjni da znam da me ne zavlači?

_________________
+++++++++++++++++++++++++++++++
Sve je dobro, svi me vole, svi mi pomažu!
+++++++++++++++++++++++++++++++


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Čet, 19. 4 2018. 8:34 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Pozdrav ekipi. Vozi li još ko Z10 ? Pre neki dan nađoh člansku nalepnicu i setih se ovog foruma i drugara sa njega. :)

Ja sam nekada bio rasta, al' odavno nemam pristup mejl adresi sa koje sam se priključio pod tim imenom... Pre nekoliko godina sam otvorio novi nalog, pa i na njega zaboravio :D. Umalo da jutros treći napravim, srećom forum je prepoznao da je mejl adresa zauzeta ... hehehe

Daklem, da kratko referišem : Z10 2008, lonac otpao nakon 3 godine, prošle godine zamenjeni diskovi i pločice, ostalo sve po PS-u. Prešla 57K za 10 godina, vanrednih događaja nije bilo, sem spomenutog otpadanja lonca, al' to je koliko sam skapirao normalno ... :D Ništa ne krcka i ne lupka, fabrički akumulator još uvek radi ... i tako ...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 23. 5 2018. 22:47 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Moja diližansa ... :)


Prikačeni fajlovi:
z10-5503.jpg
z10-5503.jpg [ 441.37 KiB | Pogledano 591 puta ]
Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 20. 6 2018. 13:41 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 08. 7 2010. 12:46
Postovi: 7
Evo malo utisaka posle 8 godina... Punto Dinamik sa klimom kupljen 2010. Prešao malo iznad 60 hiljada. Garažiran.
Redovno menjam ulje i filter svakog februara. Kao i filtere vazduha i klime.
Nisam menjao kočionu tečnost.
Čujem pomalo kao neko čavrljanje iz kočnica pa ću zameniti paknove i kočnice ako bude potrebno.
Antifriz nisam menjao... kao i kolega dolijem pomalo ali se nivo opet spusti na dva prsta ispod crte.
Nisam menjao svećice. Auto pali odlično.
Ventilator se čuje u 3. brzini a u 4. huči, tako da ne uključejemo te brzine sem ponekad.
Desetak dana posle isteka garancije se upalila lampica za verovatno servo. I tako vozimo.... Desi se ponekad ali vrlo vrlo retko, kad ga prvi put upalim ujutru, da zablokira volan. Ugasim auto pa upalim opet i kasnije više nema problema. Nemam nameru da bilo šta čačkam oko toga.
Akumulator je trajao tačno tri godine. Zamenio sa Baren-om i za sada radi kako treba.
Varili malo ispred zadnjeg lonca... ima par godina....
Sve u svemu mi smo prezadovoljni. Manuli smo se majstora, upalimo i vozimo... sipamo samo ekto bezolovni.
Na par meseci zamenim sijalice za svetla. Pre nedelju dana skinuli su levi katadiopter na braniku. Preko puta zgrade Mup-a. Vozim bez toga.... dok ne nabavim zamenu.
Bili smo van zemlje desetak puta... nikad problema... tovario ga sa gredama, prevozio cement, raznorazne stvari ali ga ipak i čuvao od preopterećenja.

Veliki servis planiram na 100 hiljada.

Žena ga vozi više, prosto ga obožava. Da je srećnije vreme zamenili bi ga za fiat 500L ali eto.... može i ovako...

_________________
OLUJA U VODI STVARA VATRU U VAZDUHU


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Ned, 24. 6 2018. 17:44 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Nisam ni ušao u 500L ,tako da ne bih o njemu ... al' rek'o bi ovako kad ga pogledam da bi mi leg'o k'o melem na ranu. :mrgreen:

Enivejz, zastava 10 kida ! Kragujevčani, svaka čast ! [smilie=love0030.gif] Takođe bih pohvalio i 'talijansku braću, 10 godinica, a još traje fabrički magneti marelli ... [smilie=party0005.gif]

Svećice su zamenjene tek nakon 8 godina, i to na savet majstora. Bile su u odličnom stanju. Takođe i set kaiševa, bilo je tek nešto preko 50K na satu ... Trap nisam ni pipnuo, sve radi savršeno, a sećam se kad sam prešao iz sijere u njega, mislio sam da neće sastaviti ni do kraja garancije a da se ne raspadne ... :mrgreen:
Fabričke dunlop gume su trajale 6 godina, oko 40K. Mogle su još da teraju al' su bile već pri kraju, pa sam ih bacio. Od tada vozim zimsko - letnji kombo, napred winter1 stare 9, a pozadi sava eskimo stare 8 godina. :mrgreen: Na jesen idu u rashod, pazariću 4 nowe winter1, i vozim na njima dok bude benzina ... [smilie=party0006.gif] Braćo Piroćanci, [smilie=sign0201.gif]

vuxsd, kad kažeš blokira volan, misliš isključi se servo ?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 27. 6 2018. 7:34 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 08. 7 2010. 12:46
Postovi: 7
Tako je. Isključi se servo ali može da se okreće volan samo veoma teško. Nikada se nije desilo u vožnji. Samo ujutru kad ga prvi put upalim. Onda ga ugasim upalim ponovo i 'teram'. I to se dešava veoma retko. Jednom recimo u tri četiri meseca....
Fabričke letnje gume smo vozili od 2010 do prošle jeseni (2017) i mislim da zadnje još mogu da se voze. Kupili riken zimske i ne palniram da skidam dok se ne raspadnu.

Pre nedelju dana su nam skinuli pozadi desni katadiopter na parkingu preko puta MUP-a u Smederevu. I vidim po gradu nekoliko puntića bez tog 'mačjeg oka'.
Nije mi jasno zašto skidaju samo desni...

_________________
OLUJA U VODI STVARA VATRU U VAZDUHU


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 04. 7 2018. 21:39 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Eto, ureko' ga ... preterao sam sa hvalom izgleda ... :mrgreen:

Danas stadoh nakon vožnje od 20ak km da u jednom dragstoru uzmem vodu i kad se vratih dadoh kontakt i on kao upali, al' nije normalno radio motor na leru, nego nekako tiho, kao na pola obrtaja i upalila se lampica - motor. Isključim kontakt i ponovo zaverglam, i opet isto ... kao upali i radi, al' na pola duše ...

Srećom, brzo sam mu dohakao. Reko' da nije nešto elektronika pobrljavila, i uradim hardverski reset :mrgreen: (skinem klemu sa akumulatora, i nakon 20ak sekundi je vratim) ... Zaverglam, i upali ko i uvek na pola ključa i nakon toga prevalismo još nešto preko 100 km bez ikakvih problema ...

Sad razmišljam, verovatno je zabrljavilo nešto jer nije vožen nedelju dana pa je ionako star akumulator dodatno oslabio i nije stigao da se dopuni dovoljno da bi mogao da isprati sve potrošače ...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 06. 7 2018. 12:17 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 08. 7 2010. 12:46
Postovi: 7
I ja sam pre neki dan uradio reset.... Prošlog vikenda sam punio telefon a nisam ugasio svetla... (u stvari je to žena uradila al ajd da se ne vadim).... Bili na salašu i kad smo hteli kući --> cvrc. Sva sreća pa držimo jedan akumulator tamo pa sam ga zamenio samo što je taj akumulator malo veći od ležišta ali ležište može da se 'otvori'. I otišli kući. Odneo posle akumulator da se dopuni i sad samo da ga vratim...
Prekjuče uradio tehnički po jeftinijoj ceni i kočnice su se odlično pokazale.... što znači da može da se tera još godinu dana....

_________________
OLUJA U VODI STVARA VATRU U VAZDUHU


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Uto, 10. 7 2018. 17:33 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
A, pa bilo je cvrc-eva i kod mene, doduše samo nekoliko za sve ove godine ... Par sati na punjaču, osveži se akumulator, i teraj dalje.

Meni ističe registracija početkom avgusta, tako da me 'vata tehnički po novom ... Koliko je skuplji tehnički sad, zna li neko ? Vidim pravdaju višu cenu time što neće moći da pregledaju puno vozila u toku dana. Ovi kod kojih sam to do sada obavljao nisu imali ni po starom imali previše posla, tako da to opravdanje, kod njih barem, ne pije vodu ... Videćemo ...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 03. 8 2018. 23:03 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Crče magnetti pre desetak dana ... Nisam trebao toliko da ga hvalim ... :mrgreen:

Produžih danas registraciju. Istekla mi je i saobraćajna, tako da sam i tablice morao da menjam, jer su imale Y. Yebo ih ypsilon ... [smilie=character0029.gif]


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pon, 20. 8 2018. 22:29 
OffLine
New Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 10. 7 2014. 17:50
Postovi: 10
Danas kod majstora na zameni ulja reko' aj' vidi kad je već podignut da l' fali još nešto ... kad ono cela tri amorta propišala, samo zadnji levi ostao čitav ! [smilie=character0029.gif]

Pogledah na blic cene, i kako vidim, ode sto evara ... Koje uzeti, monroe, ili kayab ? Il' nešto treće ?


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7723 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 511, 512, 513, 514, 515

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs