Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Pon, 23. 4 2018. 5:27

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 14:02 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 23. 10 2003. 16:34
Postovi: 8144
Garaža: DeLorean DMC-12
Davne 1961. godine sa proizvodnih traka kragujevačke Zastave je sišao prvi primerak modela 1300. Ovo, naravno, nije bio originalan Zastavin proizvod, već se radilo o domaćoj verziji Fiata 1300, koji je javnosti predstavljen samo nekoliko meseci ranije. Zanimljivo je da se pored jugoslovenske fabrike Fiat 1300 sa manjim varijacijama sklapao i pod okriljem italijanske Siate i Fiatove nemačke podružnice Neckar.

Ono što je za nas bitno je da je do 20. decembra 1979. godine put do kupaca našlo tačno 201.160 vozila. Ogroman deo ove brojke završio na domaćem tržištu, ali je skoro neverovatan podatak da je čak 7.000 automobila završilo u Kolumbiji, jednim delom kao gotovi proizvodi, a delom i kao kompleti za naknadno sklapanje. Može se slobodno reći da je Zastava za taj period imala veoma elegantno dizajniran proizvod, nastao po ugledu na neke od američkih modela automobila. Uz obilje hromiranih detalja na spoljašnjosti karoserije ni unutrašnjost nije mogla biti skromna. Tako su se pored kožnih sedišta tu našle i mnogobrojne lampice za osvetljenje enterijera, koje su tokom godina pravile sve više problema. Tokom 1969. godine se pojavila nešto uglađenija DeLuxe verzija sa većom količinom opreme. Sledeće godine Zastava 1300 je dobila disk kočnice na svim točkovima, mada je veće uzbuđenje sigurno izazvao novi motor od 1.5 litre. Zastava 1500 F, odnosno karavan verzija, je takođe predstavljena 1970. godine, a specifičnost je predstavljalo drugačije rešenje zadnjeg dela u odnosu na Fiatov original. 1973. godine ručica menjača se spušta na pod, dok nova E(legant) verzija predstavljena 1976. godine dobija integrisane naslone za glavu na prednjim sedištima.

Sa tehničke strane Zastava 1300 je bila klasična trozapreminska limuzina sa dimenzijama karoserije od 4.030 x 1.545 x 1.365 mm, međuosovinskim rastojanjem od 2.425 mm i težinom karoserije od 960 Kg. Za pogon su bili zaduženi benzinski agregati od 1.3 l sa 65 KS pri 5.200 o/min i 1.5 l sa 72 KS pri 5.200 o/min. Snaga se preko četvorostepenog manuelnog menjača prenosila na zadnje točkove.

Visoka cena na početku proizvodnje je dozvoljavala samo određenom krugu ljudi mogućnost posedovanja ovako luksuznog modela. Međutim, kako se približavao kraj proizvodnje i krug kupaca se postepeno povećavao. Mnogima je plavo-beli ‘’Tristać’’ ostao u neprijatnom sećanju, jer se ovaj model zbog dobrih performansi koristio i kao presretač u policiji. Kada su mane u pitanju prema rečima vlasnika problem je predstavljala samo velika potrošnja goriva, ali se to u današnje doba smatra normalnom pojavom, ukoliko ste u ovom trenutku ponosni vlasnik Zastave 1300.

Slika
Slika

_________________
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 19:42 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Ned, 25. 4 2010. 11:28
Postovi: 846
'ladno karavan ... [smilie=love0030.gif]
To nisam video do sada.

Eeee, bio je tristac direktorski auto nekada...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:27 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7219
Ako se dobro sećam, karavan je imao ista svetla kao sedan samo što su bila uspravno postavljena. Kul auto, nema šta.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:36 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 27. 10 2004. 14:30
Postovi: 5342
Lokacija: BGD
Kolko sam se puta ko klinac vozio u narandzastom tristacu tadasnjeg Beotaksija...

Bio je mekan i bas solidno udoban auto dobrih performansi za ono vreme... cak se secam zvuka masine, tipican Fijatovski zvuk motora u ono vreme...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:38 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10310
Lokacija: Beograd
Cini mi se da su nestali brze od Fica... Sada ih je skoro nemoguce videti na ulicama. Verovatno su oni dobri ususkani po garazama.

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:40 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 06. 2 2009. 21:39
Postovi: 7219
Lonac se na skoro svim Zastavama isto čuo, kao da je limenka piva, a ne lonac. :lol:

Ima jedan deka kod mene u komšiluku belog tristaća sa onim gromobranima što vise iza točkova, sa dodatnim stop svetlima, onim traktorskim, na braniku (shabanerija iz tog vremena) i grejačem zadnjeg stakla nakrivo zalepljenim.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:46 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 23. 10 2003. 16:34
Postovi: 8144
Garaža: DeLorean DMC-12
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

_________________
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 21:49 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 14. 12 2005. 0:58
Postovi: 3276
Lokacija: Beograd
Presretač :D

Slika

_________________
Slika


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sre, 26. 1 2011. 22:30 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 08. 2 2010. 13:53
Postovi: 3994
Lokacija: Beograd
Slika


Nezaobilazne krznene presvlake :D

_________________
Slika


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 28. 1 2011. 18:19 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet, 19. 11 2009. 2:08
Postovi: 3112
Moj teca je ovo vozio dok je bio student. Ja sam imao 4-5 godina ali se dobro secam tristaca :)
Isao je odlicno svojevremeno. A onda je poceo da propada i otkupili su ga cigosi za par stotina maraka.

_________________
Astra J 1.6 turbo 180ks
Astra G 1.6 16v 101ks



Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 28. 1 2011. 18:45 
OffLine
Forum Member

Pridružio se: Sub, 04. 4 2009. 15:13
Postovi: 2378
Lokacija: Bg
Moj prvi auto je ustvari bio tristac 8)

Naime par drugara i ja smo 2001 godine skupili 200 maraka i kupili tristaca od komsije automehanicara . Taj tristac je inace bio nelegalan posto je bio sastavljan od 3 razlicita komada :mrgreen:

Ihhh kad se setim koje je to ludilo bilo, nas petorica u nelegalnom tristacu svako po 17 godina. Non stop smo se vozili, cak smo i u srednju skolu isli haos.... Hvala bogu da nam se nista nije desilo koliko smo divljali....

A tristac bese teget boje , imao neka porno sedista od crvenog skaja :lol: , zvuk totalni haos (skenjan mu je bio auspuh), brzina 5, i mislim da je u njemu bio neki valjda jaci motor od 1500 ccm, ili mozda gresim nisam siguran, al je bas lepo isao :D potrosnja bila pravi horor , cinilo mi se kao 300 litara da trosi :shock:

U svakom slucaju obozavam taj auto, i sad jednom u 100 god kad vidim na ulici tridzu milo mi oko srca :D

_________________
http://www.kkras.com/


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Pet, 28. 1 2011. 22:21 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 11. 7 2006. 13:13
Postovi: 10310
Lokacija: Beograd
^
Mi to za malo da uradimo sa Bmw e21 :mrgreen:

_________________
Devojka moze da bude sa sela, al auto mora da bude iz Nemacku!!!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs