Vrele gume

Forum internet izdanja časopisa za automobilizam, motociklizam i nautiku
Danas je Uto, 23. 12 2014. 7:06

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 54 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 9:05 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Plivajuci zamajac ima vecina novih kola, narocito jacih. Kako sam procitao "oni se kod 1.9 dizela podrazumevaju".
Moj Puntodzet konkretno nema. [fala ti Puntisa [smilie=love0038.gif] ]

Juce sam vozio zeta da uradi redovan servis na Stilu, i dok smo cekali slusao/cuo sam majstora kako nekoj zeni objasnjava kako i zasto da pali i gasi auto sa stisnutim kvacilom kako bi sacuvala zamajac+set kvacila [ono da ga rastereti].
Isto joj je rekao kako ne bi trebalo u prvoj i drugoj da voze na preterano visokim obrtajima, da krecu lagano-umereno-ponekad brze, posto taj zamajac koji kosta poprilicno [konkretno oko 250-300e za Stila, 500e sa kvacilom ako sam razumeo] upravo tada strada - previse je opterecen.

Dakle, kako ga sacuvati, i produziti mu km vek?

- paljenje i gasenje sa stisnutim kvacilom
- kretanje na nizim-umerenim obrtajima [ne mislim na 1200rpm, niti na 3500-4000rpm, dakle nekih 1500-2500rpm]

Sta jos?

Kakva su Vasa iskustva sa plivajucim zamajcem?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:03 
OffLine
Banned

Pridružio se: Čet, 17. 6 2010. 11:47
Postovi: 692
Lokacija: Mostar
Novi dizeli su predviđeni da se voze na niskim obrtajima. Nažalost, upravo takva vožnja šteti zamajcu, isto kao i vožnja dizela na visokim obrtajima, paljenje guma...


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:10 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet, 21. 8 2009. 17:17
Postovi: 2920
Lokacija: JAGODINA
Garaža: Megane II ph1 1.6 16v
Mislim da zamajcu vise steti naglo davanje gasa sa niskih obrtaja, nego konstantna voznja na niskim. On je tu da ublazi, primi udar kad se da gas.
Steta sto ga ne naprave da malo duze traje. Msm, to pre svega pogadja kupce polovnjaka, kakvih je kod nas najvise

_________________


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:16 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Nije ovde prica kako se voze dizeli.
Ja sam naglasio kretanje na nizim-umerenim obrtajima.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:24 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7067
Lokacija: BG
Najvise ga unistava, naglo dodavanje gasa sa niskih obrtaja, i voznja na niskim obrtajima. On je tu da popegla neuravnotezenost 4 cilindricnog motora, koja je najizrazenija na niskim obrtajima. Tj, kao neki osugurac prema menjacu.

_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:30 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre, 06. 1 2010. 5:39
Postovi: 4803
Lokacija: BG
Garaža: Fiat Punto Mk2B 1.3 Multijet
Bax, ima li nesto jos sto se moze raditi osim pomenutog, u smislu "pravilnog ophodjenja"?

Sam zamajac je deo koji se menja, nije besmrtan.
Ne kazem da ga treba voziti 150 umesto predvidjenih 100 hiljada km [lupio sam cifru].
Nego, cisto da ne crkne na mnogo manjoj km od predvidjene.

Citajuci neke teme, mislim da su se vlasnici pojedinih Pugova "hvatali za glavu" zbog potrebe i cene zamene istog...
Za Stila 1.9jtd oko 500e treba za zamajac, set kvacila, jos neku sitnicu, i ruke majstora.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:43 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 24. 11 2003. 17:23
Postovi: 7067
Lokacija: BG
Toliko ja znam o njemu, izrazeniji su problemi kod motora sa mnogo NM, a glavni razlog njegovog postojanja, je sto su mogli da ostanu stari slabiji menjaci, sa novim jacim motorima...

Dakle budzevina koja ide preko ledja kupaca :)

_________________
Kad je tesko, BAX!


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:49 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 30. 8 2005. 16:12
Postovi: 3440
Garaža: Fiat Marea Weekend 1.9jtd HLX
Mislim da bi ledja kupaca mnogo vise osetila da su morali iznova da konstruisu menjace.
Ovo sa plivajucim je koncept koji su prihvatili svi proizvodjaci i verujem da je opravdan.
Uostalom ako izdrzi 150.000 km, cena od 300 evra i nije tako strasna. To sto za neke modele kosta duplo vise je vec stvar za diskusiju zasto je tako...
Nego zar nije gore dati 600 evra za diznu koja moze da nastrada od loseg goriva? Dakle bez mogucnosti da mi tu nesto promenimo... a ima ih 4 komada pa ti vidi :roll:

_________________
Telekomunista 8)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 11:53 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 08. 6 2009. 23:21
Postovi: 274
Lokacija: Sremska Mitrovica - Beograd
Ima još stvari na koje treba obratiti pažnju.....kad pokrećeš i gasiš motor, obavezno pritisnuti papučicu kvačila jer rasterećuješ zamajac i kvačilo (kao što si naveo u prvom postu). Kretanje iz mesta - ja praktikujem lagano, sa možda pola gasa, nikako naglo, sa "potipisavnjem"!!!. [smilie=character0182.gif] Promena stepena prenosa - negde između 2500-3000 obrtaja.
Možeš ubrzavati sa nižih obrtaja (npr 4-om sa 1500 obrtaja), ali nemoj naglo da pritiskaš gas...već lagano.
Uglavnom, neki normalan režim vožnje neće "ubiti" transmisiju, ali nagla ubrzavanja i razna "potpisivanja" i divljanja će ga dokrajčiti za kratko vreme.
I da....nije preporučljivo prebacivati iz višeg u niži stepen prenosa, pri većim brzinama - npr u 5-oj ideš 120 i ubaciš u 4 i usporavaš i kočiš - ne, ne, ne! Najbolje je da ga u petoj, kočnicom spustiš na oko 75-80 i onda tek prebacuješ u niži stepen prenosa.

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/486978.html


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 12:42 
OffLine
Banned

Pridružio se: Čet, 17. 6 2010. 11:47
Postovi: 692
Lokacija: Mostar
cika Kure je napisao:
Mislim da bi ledja kupaca mnogo vise osetila da su morali iznova da konstruisu menjace.
Ovo sa plivajucim je koncept koji su prihvatili svi proizvodjaci i verujem da je opravdan.
Uostalom ako izdrzi 150.000 km, cena od 300 evra i nije tako strasna. To sto za neke modele kosta duplo vise je vec stvar za diskusiju zasto je tako...
Nego zar nije gore dati 600 evra za diznu koja moze da nastrada od loseg goriva? Dakle bez mogucnosti da mi tu nesto promenimo... a ima ih 4 komada pa ti vidi :roll:


Po meni nije opravdan. Plivajući nije postavljen zbog tehničkih razloga ili nemogućnosti prenosa snage, nego zbog uglađenijeg rada mjenjača i manjih otpora. I prije je bilo jakih dizela i benzinaca, pa se malo tko bunio na te stvari. Sve bi to bilo lijepo da mu trajnost nije tako mala, te da ne košta koliko košta. Plivajući sa zamjenom koštaju više od 300 eura, nije to nimalo bezbolan kvar.

Na kojem autu dizna košta 600 eura?


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 12:56 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 08. 6 2009. 23:21
Postovi: 274
Lokacija: Sremska Mitrovica - Beograd
Za JTD - nije dizna oko 600 e, već komplet od četiri dizne košta od 600 do 1000 evra.

_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/486978.html


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 13:02 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 30. 8 2005. 16:12
Postovi: 3440
Garaža: Fiat Marea Weekend 1.9jtd HLX
ZELA SDI je napisao:
cika Kure je napisao:
Mislim da bi ledja kupaca mnogo vise osetila da su morali iznova da konstruisu menjace.
Ovo sa plivajucim je koncept koji su prihvatili svi proizvodjaci i verujem da je opravdan.
Uostalom ako izdrzi 150.000 km, cena od 300 evra i nije tako strasna. To sto za neke modele kosta duplo vise je vec stvar za diskusiju zasto je tako...
Nego zar nije gore dati 600 evra za diznu koja moze da nastrada od loseg goriva? Dakle bez mogucnosti da mi tu nesto promenimo... a ima ih 4 komada pa ti vidi :roll:


Po meni nije opravdan. Plivajući nije postavljen zbog tehničkih razloga ili nemogućnosti prenosa snage, nego zbog uglađenijeg rada mjenjača i manjih otpora. I prije je bilo jakih dizela i benzinaca, pa se malo tko bunio na te stvari. Sve bi to bilo lijepo da mu trajnost nije tako mala, te da ne košta koliko košta. Plivajući sa zamjenom koštaju više od 300 eura, nije to nimalo bezbolan kvar.

Na kojem autu dizna košta 600 eura?


Nije bezbolan ali usledi posle 10 godina prosecne upotrebe automobila
Neki dan je neko pisao da na audi a4 dizna kosta 600 evra. Mislim jes to audi, al ipak nije rols rojs :roll:

edit http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=3&t=15855&st=0&sk=t&sd=a&hilit=dizne+audi&start=75

_________________
Telekomunista 8)


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 13:30 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon, 04. 8 2008. 12:22
Postovi: 192
Izvinjavam se sto cu upasti kao padobranac sa svojim pitanjem, ali jel Megan II 1.5 Dci sa 105ks ima Plivajuci zamajac? :D

_________________
Megan II 1.5 Dci 105hp
Yugo 55
Trabant 601


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 15:31 
OffLine
Banned

Pridružio se: Čet, 17. 6 2010. 11:47
Postovi: 692
Lokacija: Mostar
cika Kure: Sumnjam da je ta cijena :roll: Dizne za moje auto su po 150 eura. Ima ih i za 80-100 eura, za starije tipove motora.

Ta cijena je možda u ovlaštenom servisu, iako sumnjam.

Vlasnici modernih dizelaša prelaze i preko 40 000 km godišnje. Dosta zamajaca strada na oko 130 000 tkm.


Vrh
 Profil  
 
PostPoslato: Sub, 28. 8 2010. 16:11 
OffLine
Forum Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto, 30. 8 2005. 16:12
Postovi: 3440
Garaža: Fiat Marea Weekend 1.9jtd HLX
40000 godisnje prelaze oni na zapadu koji rade 50-100 km od kuce ili trgovacki putnici i sta ti ja znam.
Nas covek, ovde ma sta kupio prelazi 10-20 hiljada godisnje, za porodicne potrebe naravno.
Ako radi biznis tim kolima, onda se to sve lepo uracuna u trosak amortizacije.
Poredeci s kolegama u firmi ja sam sa mojih petnaestak hiljada godisnje uvek bio medju najpokretljivijima. Vecina ne predje ni 10k, a imaju dizelase ili kola na gas. Jednostavno nemamo mi prihode da se toliko vozamo :)

Cenu onih dizni je potvrdio i dag81, jedan post ispod, a verujem da se on itekako razume u TDI masine :)

_________________
Telekomunista 8)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 54 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs

www.vrelegume.rs